leifsjoqvist

2008-12-20
22:55:38

Häng ut de som hänger ut
I dagarna diskuteras de knäppgökar som vigt
sitt liv åt att kartlägga och "avslöja" var människor
som straffats för sexuella brott bor och arbetar.

Anonyma är det naturligtvis.
Sexuella brottslingar ger sig inte på "vanliga" människor
och att de som gör sidan anonymt skulle ha hotats är ju
trams. Alla vet det.

Vad man vill föra in är ett gammaltestamentligt samhälle
där förlåtelsen försvinner ur det gemensamma. Den som
utfört ett brott kan aldrig sona detta. Den som utfört ett brott kom-
mer för alltid att vara dömd för det.


Vi pratar alltså om virituella medborgargarden som skall
jaga och stigmatisera brottslingar. Fascister är ett annat
ord som är kortare och säger vad det handlar om.
Vi kan inte ha jönsar som tar lagen i egna händer.

En dömd människa som avtjänat ett straff måste få en chans
att göra bot och ändra sig. Hur blir det annars?
Vad händer med alla brottslingar om de inte får chansen
att ändra sig?
Det borde medborgargarden tänka på nästa gång de skall
ut och döva sin egen ångest över sina egna små liv och
tillkortakommanden.

Jag tror nämnligen inte att de som förespråkar medborgargarden
eller ropar efter lynchning har ädla motiv för sina handlingar.
Det är oftas fascister och de lever ofta själva våldsamt.
Ofta har de en psykotisk röst, Gud, som ropar i deras inre att
de skall hämnas i hans namn.
Deras motiv kan ju knappast vara ädla då man beaktar att dessa
fega små svin alltid är anonyma.

Vill man göra gott skall man arbeta i föreningar som verkar för att
barn skall få ett gott liv och goda förutsättningar för att ha en vettig
fritid. Då handlar det om arbete och inte sitta i en skränfock och hota
folk till höger och vänster.

Sann demokrati bygger på öppenhet och att alla följer lagen.
Bryts lagen skall särskilda instutitioner åtgärda detta och inte
vem som helst som för tillfället vill hämnas.
Hämnden är ett större hot mot demokratin än brotten i sig själva.

Om någon skulle skada mina barn skulle jag lemlästa och döda
dem. Men jag skulle inte göra det anonymt och jag skulle inte kräva
strafffrihet och jag skulle göra det själv utan att ta hjälp av en massa
misslyckade existenser.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: