leifsjoqvist

2008-07-15
19:15:11

En seger för humanismen över den verkliga terrorismen
Igår cyklade jag runt i Göteborg för att titta
på fotboll. På morgonen hade mitt lag vunnit
med 5-1 mot Delta från Ukraina så jag var
nöjd.

I CD-spelaren hade jag Deep cuts  med Strawbs
och Sheer heart attack med Queen.

Så jag cyklade och njöt. Mitt humör kunde inte ens
rubbas över att min son berättade att han träffat
sin debile morbror som åter hade berättat att jag
var ett skämt som hela Göteborg skrattar åt. Hög
nivå att smutskasta någon genom dennes barn.

Den debile morbroderns totala erfarenhet av fotboll
är att han varit en kass massör för Gårda BKs b-lag
i Div 6.


I vilket fall träffade jag idag en fotbollsmorsa som
frågade vad jag varit igår. Jag berättade och hon
såg en aning frågande ut. Hon frågade om jag inte
märkt något vid Tuverondellen.

Det hade jag inte.
Tydligen hade jag cyklat rätt ut vid övergången som
brukligt och en bil som innehöll hennes arbetskamrat
hade fått tvärnita och lite längre bak bland bilarna hade
en liten konfrontation mellan metall uppstått.

Arbetskamraten hade sagt att det var tur att jag inte
märkt något då stämningen bland bilisterna var upprörd.
Fotbollsmorsan hade replikerat att hon inte var så
säker på vem det var som hade tur.
T o m i mitt omedvetna kämpar jag mot terrorism.


En skadad bil är en bra bil och en seger för
mänskligheten.


Kommentar:
#1: Jesper

e det du med sommar nöjet på bilden??

2008-07-15 @ 21:32:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: