leifsjoqvist

2008-07-07
20:15:39

Göran Skytte-helt obegriplig
Efter två veckor med bara fotboll och cykel sitter
jag och läser tidningar. Jag läser Svenska Dag-
bladet och en krönika av Göran Skytte och blir
åter förstummad.

Varje gång jag hör eller läser honom tänker jag
att det är en ond dröm, att han likt Bobby Ewing
skall vakna upp och säga: I had a bad dream!

En gång marxist-leninist sedan bara radikal och
utmärkt journalist. Lite väl macho vilket beskrivs
utmärkt väl i eminenta essän om kräftskivan där
Gunnar Ohrlander belades med vattensnopp och
Jan Myrdal med ett stor tjock.

Nuförtiden stormar Skytte bara mot ateism och
småfolk. Han ser hot mot mänskligheten varhelst
där de traditionella värdena hotas. Han hotas av
fackföreningar. Skattefusk är inte viktigt men att
Sonja i Fittja sjukskriver sig utan att vara sjuk är
att jämföra med skotten i Sarajevo.

Kristen gubbkonservativ. Fy fan vad sorgligt.
Så igår början han storma mot sopsortering.
Han saknar sopnedkasten. Herrgud må alla
be en bön för den mannen. Amen

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: