leifsjoqvist

2008-07-28
20:21:51

Jag är nog lite homofob i alla fall
Idag var jag uppe vid Delsjöarna och simmade
runt. Vid en klippa satt en vacker och frodig kvinna.
Fick vissa Zornassociationer.

Jag hann precis fantisera en aning om hur det
skulle kunna vara att krypa upp på klippan och
den frodiga.
Då dyker det upp en kvinna till. Hon tittar kallt
på mig som om hon kände mina tankar. Så
hon slätar brutalt av sin väninna.


Jag simmar stukad vidare.

Jag tänker:
Jag gillar inte offentliga intima handlingar.
Kyssar och smek är det mest intima och det
minst offentliga. Den som kysser offentligt gör
inte det i annat syfte än att söka offentligt upp-
märksamhet. Det har inget med känslor att göra.

Sedan kommer då min homofobi.
Jag har svårt att hantera homosexuella.
Jag känner obehag av offentligt homosexuella.
Det har att göra med min ovana.
Jag umgås inte med homosexuella utan får ha
ett abstrakt förhållande till dem.
Dock, jag anser att homosexuella skall ha rätt till
sin sexualitet och hatbrotten tas på allvar.

Det tar tid att ändra människors synsätt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: