leifsjoqvist

2008-07-29
08:55:50

Vara rädd för rätt saker

Igår när jag cyklade genom allen för att ta
mig till Delsjöarna och bad inträffade det
som händer alltsomoftast. Vid en korsning

där det är tydligt markerat att bilar skall lämna

företräde körde en Audi med tre damer bara

utan att se sig om.

Jag vrålade och gjorde obscena tecken till

de tre presumtiva dråparna och de såg

chockade ut. Det gladde mig. En mamma

stod vid övergångsstället och höll sina tre

barn hårt. Det gladde mig inte.

Dock finns här en viktig fråga:

Varför räds vi handeldvapen och kriminella

långt mycket mer än de vardagliga dråparna

bakom alla rattar?

Vi löper oerhört mycket större risk att skadas

och dödas av en idiot i bil än av beväpnad man.

Privatbilismen skadar och dödar mer än all

kriminalitet. I Israel dör fler av bilismen än av

terror och krig.


Här kan vi prata om att kapitalet styr.

Sålunda väntar jag på att Commando Skeppshult

skall bli starkt och börja attackera bilar världen över.

Kommentar:
#1: Anonym

Konst + cykel = David Byrne



http://www.nytimes.com/2008/08/09/arts/design/09bike.html?scp=6&sq=bicycling&st=cse

2008-08-11 @ 06:35:47
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: