leifsjoqvist

2008-06-06
09:57:00

payback time........................
När mina barn blivit så stora att de etablerat
egna boenden då skall jag hälsa på dem ofta
och:

- Ta fram bröd och låta det ligga framme och soltorka
-  Dricka en flaska gin och fylla den med vatten
- Använda handdukar och lägga dem på golvet istället
  för att hänga dem på de hängare de satt på
- Göra mat. Hälften skall hällas ut på spishällen och allt
  får sedan stå framme till städguden som mina barn
  blint tror på
- Rulla upp alla toarullar och lägga in kaffefilter istället
- Jag skall äta ost. Skära av ostkanterna och låta dem
  falla till golvet. Osten skall självklart stå kvar på skär-
  brädan efter användning
- Fråga efter pengalån
- Vid övernattning låta allt vara på morgonen. Städguden........
- När jag duschat trampa runt på toaletten och sedan i
  lägenheten. Handduk....ja, det behöver jag fem per dusch,
  för att torka håret
- Tandkrämstuben behöver inget lock. Tops ser bra ut efter
  användning. Städguden tar hand om toan och handfatet.

Sedan skall jag gå hem och då skall alla ljus lämnas tända.
Radion skall vara på. TVn likaså. Kaffet skall vara på för att
några timmar lämna den ljuva doften av inkokt kaffe. Jag gör
ett sista ryck och rotar runt bland alla skor innan jag går.

Ljuvliga tankar.
Kommentar:
#1: moa

tur att du har en ängel till dotter iallfall, som inte gör allt det där. Tur att någon gör dig lycklig!

2008-06-07 @ 19:42:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: