leifsjoqvist

2008-06-10
02:16:53

Payback...again

Jag flyttade hemifrån ganska tidigt.
Jag började vid 16år och var klar vid 17.
Dock besökte jag min kära mor och det
första jag gjorde när jag kom in var att
öppna kylskåpet för att se om där fanns
något gott.

Det andra jag gjorde var att kolla frysen.

Jag såg inte det som ett irriterande  drag
eller som en möjlighet att kunna bli sur
över mitt beteende.

Nu är jag snart 50.

Mina barn är lite över och under 20.

Vad gör de när de kommer hem?
Jo , likt varaner tömmer de kylen på allt
sött och gott.
Sedan ryker allt sött och gott i frysen.
Sedan letar de upp mina godisgömmor
och sväljer allt.

Det är nog så påfrestande.

Men något har hänt med den genetiska koden.
Min arrogans har i mina barn förvandlats till
ondska.

För hur skall man annars tolka att de låter
den tomma burken med glass stå kvar i
frysen, så att jag glad i hågen hämtar ut
den, öpnnar den och..................................

Hur skall man överleva en morgon när jag
hällt upp Corn Flakes och sylt och bara skall
slå på mjölken och....paketet är tomt.

De äter upp allt men låter förpackningarna
stå kvar- ondskan har fått ett ansikte.

Det finns annat:
-När jag skall ta på mig t-shirts hittar jag dem
 i tvättboxen. Kvar till mig finns Large och Medium,
 bägge storlekarna sitter inte tight på mig. De är
 som en andra hud.

-Kalsonger finns också i små storlekar vilket oftast
 slutar med att de sugs in mellan skinkorna. Finns
 större storlekar kvar är de så trasiga att pungen hop-
 par ut och skaver mellan låren.

Jag längtar till en egen servicelägenhet med boxar
före egna tillhörigheter. Jag skall låsa dem med kätting.

Kommentar:
#1: Joel

Ja det här med kläder har du alltid varit noga med, maten med förresten! Du och Emil är precis av samma skrot och korn, ni har en oskriven regel som ni kör efter båda två, först till kvarn får dem stora kalsongerna, eller den sista litern av mjölk!

2008-06-17 @ 11:22:21
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: