leifsjoqvist

2008-03-29
20:25:24

Invasion av oliktänkande på min toalett
Förra veckan promenerade jag med några klienter
i Delsjön.
Det var en vacker dag. Solen sken.

Jag stötte på Bettan Andersson för första gången
på över 25 år. Känd flata och boxare blev hon senare.
När jag kände henne var vi med i projektet  Cafe
Hisingen som var en drogfri rockklubb och allaktivitets-
hus på just Hisingen. Styrelsen bestod av 16 personer.
Vi var 4 som var över 20år gamla.

Afzelius, Marie Bergman och Anders Lundin från Skansen
var gitarrist i Åke Kråkan Band spelade bl a , till de senares  konsert
kom det en betalande åskådare vilket var min flickväns sys-
ter.
Fulla hus hade vi för Sixten Woodcock Band, lokalt Hisingsband.


I vilket fall var jag maoist och Bettan var feminist.
Det fanns frågor vi inte var överens om.................

Så nu 25 år senare frågade jag henne om hon kände
igen mig. Det gjorde hon.
-Det var du som hade gröna servetter på toaletten, sa hon

Glömskan av att införskaffa toalettpapper gör mig ihåg-
kommen av eftervärlden.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: