leifsjoqvist

2008-03-11
00:01:04

Kärlek med fantasi och på distans
För några veckor sedan började jag lalla
på en gammal låt. Jag kom ihåg videon
och jag kom ihåg kvinnan som sjöng.

Jag minns henne för hon var en av alla
dessa imaginära förälskelser som vi alla
har i olika stor utsträckning.

Så låg jag och zappade och hamnade på
Jackass på MTV och en fåntratt var utklädd
till djävulen och gick på L As gator. Han fick
en riktig stjärnsmäll av en kille som inte hade
överdrivet med distans till sin kristna tro. I vil-
ket fall så introducerades denna scen med låten
och jag fann orden i gitarrslingan " ...if God was
one of us".

Snabbt till YouTube och där fann jag min gamla
kärlek och jag fann låten One of us.

Har lyssnat flera gånger nu.
Kommit till klarhet om att imaginär kärlek
sällan rostar . Kravlöshet ger ingen korrosion.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: