leifsjoqvist

2008-05-27
02:05:10

Jag kan bli våldtagen
Genom åren har jag när sommaren kommer
alltid burit kortbyxor och kortärmat. Det har
ju då funnits en förhoppning att det skall
safta till sig mellan benen på kvinnorna
och jag skall få mig ett nyp.
(Detta är en text i det hypotetiska landskapet
 så jag behöver inga kommentarer typ: snälla,
 skaffa heltäckande overall..etc etc)

Många kvinnor tänker lika men konsekvenserna
är ofantliga.

Det finns inte i min värld att jag skulle behöva
frukta att bli våldtagen för att jag bär korta kort-
byxor. Tanken har aldrig ens dykt upp.

För kvinnor är det inte så.
Tvärtom.
Inte nog att de behöver frukta svin som skall
tafsa utan lov, de behöver verkligen frukta att
män skall våldföra sig på dem bara för att de
klär sig så att de kan möta någon som de själ-
va väljer.

Det sjukaste av allt är att om det värsta skulle
hända anser 20% av Sveriges befolkning att
kvinnan får skylla sig själv.

Enda sättet att komma bort från denna syn på
våldtäkten är att utveckla ett bögkommando
vars enda uppgift är att knulla män i röven.
Då skulle vi få en helt annan diskussion.



Botad?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: