leifsjoqvist

2008-05-01
23:21:30

Jan Josefsson- igen.........................
Idag tränade jag mit mångkulturella lag som har rötter
i 18 olika etniciteter. Deras föräldrar jobbar som taxichaufförer,
affärsmän, lärare, kontorister, kokerskor etc etc

Jag pratar sedan med spelare och ledare i flera lag och där
är situationen ungefär densamma. Visst det finns också arbets-
lösa och människor som söker asyl.

Jag arbetar 20-40 timmar i veckan ideellt med vår förening. Jag
gör det för att jag tycker fotboll är roligt och kanske det enda rik-
tiga offentliga rummet i vårt samhälle. Säkert finns det några bi-
dragsfuskare i vårt förening. Det finns några med kriminell agenda.

Några undantag förändrar inte på något sätt allas strävan att skapa
en bra förening. Det förändrar iinte våran glädje och sorg över de resul-
tat vi presterar.

Jag har aldrig upplevt något konstigt eller svårt med det mångkulturella.

När jag sedan kommer till min gård som ligger i ändan av ett blatte-
område och där det har bildats en "rensrasig" koloni förändras bilden.
Här finns problem. Alkoholister, blandmissbrukare , ensamstående
mödrar som inte klarar sina barn ( men män som sitter inne). De super
varje helg. Gapar och skriker och man hör deras totalt innehållslölsa
mumbojumbodiskussioner som närmar sig det psykotiska. De är
svenskar. Jag träffar flera sjukpensionärer när jag är ute med hundarna
och de beklagar sig och gnäller. Jag har förståelse för det. Däremot blir
jag beklämd när de kastar sig över invandrarna och hur mycket de kostar.
Det supande white trashkollektivet brukar hamna där likväl.

Det är denna typ av "svenskar" som upplever invandringen som ett problem.

Det är denna typ av obildade tölpar som hävdar att det inte får säga sin
mening.
Jag förstår överhuvudtaget inte detta.
Vem är det som inte får säga sin mening?

Det handlar ju om att man inte får säga sin mening oemotsagd!

Det är en myt att media mörkar!
Dagsjournalistisken är fylld av stigmatiserande artiklar och reportage.
Sådant märker man om lever i  blattestadsdel.
Sådant märker man inte om lever skyddad på öarna.

Vem fan är vanligt folk?

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: