leifsjoqvist

2008-11-25
14:04:08

Dagens golfare 2
Bengt Wester heter en rabiat populist
i Torslanda.
Hans stora mål i livet är ett Torslanda
fritt från lytta, invandrare, gamla och sjuka.
Han strävar efter ett fritt och oberoende
Torslanda.

Wester har en egen reklamtidning där han
driver denna linje in absurdum.

Nu senast är han emot att man bygger ett
dagcenter för människor med psykiska funk-
tionshinder. Greenen för en av  banorna ligger
nämnligen 100 meter från dagcentret.

Vem missar en putt med 100 meter?
Bara en ignorant i Torslanda.

Om Wester varit ärlig hade han och hans
golfpolare sagt att de inte vill ha massa
utvecklingsstörda som springer och stör
deras oerhört viktiga spel.

Wester vill inte heller att "di störde" skall
störa de som flyttar in i de nybyggda husen
runtomkring.
I senaste numret av Westers tidning slår han
alla rekord i patetik. Han har en bild på en
tonårskille som sitter och blickar utåt och
där texten säger: skall denna gosse någonsin
få se solen igen.

Bengt Wester, den ofrivilliga humorns mästare.
Only in Torslanda
Kommentarer:
#1: Josef Blazenin

Bengt Wester motarbetade min försök att starta

filmutbildning i Torslanda!

Han beställde personligen bilder av mig som han

publicerade i hans tidning men betalade aldrig

faktura!

Varför? För att jag kom från Tjeckien 68?

Hans metoder påminer ett sjuk komunistisk diktatur!

2010-06-03 @ 10:52:54
#2: Ulf Hermansson

Läste det ni skrivit om Bengt Wester och hans Torslanda tidning.Skrattade högt när jag läste vad ni skrivit.

Som ni skriver så använder han denna tidning för att få puplicerat sina privata åsikter.

Har själv blivit utsatt för "påhopp" av Torslanda tidningen.(Hoppas detta inte beror på att jag är 1/2 svensk och min fru är danska)

Han har puplicerat en artikel där han låter sina företagskompisar kommentera och klaga på oss boende i ett visst område i Torslanda.

Att vi motverkar deras verksamhet osv...

När vi frågat om vi får kommentera det som skrivits i tidningen får man till svar av Bengt att detta är han inte intresserad av.

Patetiskt och helt oseriöst enligt mig.

2011-01-25 @ 10:19:57
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: