leifsjoqvist

2008-11-21
16:39:26

Processen
I söndags tankade jag på min mobil via
Nordea internettjänst. Det brukar ta någon
minut så är allt klart. Icke denna gång.

På tisdag ringde jag och påtalade att jag
inte fått någon tankning. Då sa Tango som
numer gått upp i Tele 2 att de behövde re-
ferensnummer från min betalning och jag
ordnade det. De sa då att de skulle göra en
felanmälan och höra av sig.


Inget hände.
Idag började jag ringa igen.
5 samtal till Tele 2.
4 samtal till Nordea.

Det var fel referensnummer och jag ordnade det.
Tillbaka till Nordea så  blev jag slussad till olika
avdelningar för de förstod inte vad jag menade när
jag ville ha det 12-siffriga ID-nummer som Tele 2 hade
sagt att jag måste ha.

Jag tankade på för 120 kronor för att se om det gick.
Det gjorde det.
Tele 2 menade att jag fick skylla mig själv då Tango
var uppköpt av Tele 2, när jag meddelade att jag precis
gjort en sådan tankning förstod jag att telefonissan
ansåg att jag ljög, så jag bad henne kolla på datorn
och hon sa förvånat att jag hade rätt.

Jag fick nya referensnummer av Nordea, ett 11-siffrigt
som viade sig vara fel, och till slut fick jag ett som ver-
kar vara korrekt.
Sammanlagt 9 samtal idag.
Varje gång fick jag dra historien från början.
Det blev lite segt till slut.

Detta skall jag nu skicka till tele 2 i Karlskoga.
Historien fortsätter.
Kafka rules.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: