leifsjoqvist

2009-08-03
22:38:24

Brända jägare och terrorskogsmullor
I dagens Studio Ett hade man ett lång tema
om jakt, jägare och djurterrorister. Å ena sid-
an alla tomtebloss som bränner jaktstugor
och hotar sportfiskare till döden för att dessa
fiskar laxäring,å andra sidan jägare som be-
rättar hur de gör älgen en tjänst när de skjuter
honom till döds.

En markägare berättade att han upplät mark till
Djurens befrielsefront för att dessa skulle få odla
gräs och skapa bete för rådjuren över den stränga
vintern. Han fick inga svar. Det är som med religion-
ens prästerskap. De skall icke arbeta de skall ska-
pa. En tydligare känga till djurrättsfjantarna är svår
att utdela.

Dock är det svårt att känna sympati för dessa jägare.
Jag har inget emot att döda djur för att få äta kött. Jag
är köttätare och måste då stå för min hålllning. Om jag
inte skulle kunna köpa kött skulle jag inte tveka att döda
djur för egen hand.

Yes, why not......i många länder äter man hund

Det är dock skillnad på att döda för att äta och alla dessa
jägare som dödar för att de tyckar att det är roligt. De försök-
er att sminka verkligheten med att de gör älgen en tjänst,
men alla som hört en jägare berätta kan ju se de skinan-
de ögonen när han får berätta om hur han dödat. Om det
ändå hade varit en kamp hade jag inget sagt, men alla des-
sa välbeställda män eller norrlänningar utan socialt liv som
ränner  i skogar och dödar för lusten skull, det är perverst.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: