leifsjoqvist

2009-08-02
23:35:04

Nära döden
Var uppe i Torsby med mitt fotbollslag i helgen.
Orten där allt är väldigt mycket Svennis. Cupen
heter naturligtvis Svenniscupen.

Första dagen när det slutat regnat skulle jag
bada i närmaste sjö. De satt massa kvinnor
på berget där jag hoppade i och i min fåfänga
började jag intensivy crawla ut. Till min stora
förfäran märkte jag efter någon minut att min
kropp började att domna. Det var för jävla kallt.
15 grader på sin höjd. Då inträffade det pin-
samma att jag fick flyta alternativ ryggsimma
in för benen domnade.

Jag kunde ju inte be kvinnorna om hjälp utan
log hjältemodigt emot dem. Det var med en
sista ansträngning jag tog mig upp på bryggan
och jag försökte att dölja paniken av att inte få
på mig varma kläder snabbt nog.

När jag cyklade därifrån hade jag en inre undran
hur retarderad jag egentligen är?
Det är allmänt känt att Övre Fryken är obadbar.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: