leifsjoqvist

2009-08-02
23:49:19

Samtal med svart homofob
Vi kom att tala om pridefestivalen vid ett
bord i helgen och alla tyckte att nu har de
gått för långt. Visst skall vi acceptera bögar,
men va fan när de spelar trumma med jätte-
penisar kan de väl ändå vara nog.

En svart man i sällskapet var särskilt dri-
vande och jag försökte att med rasismen
argumentet beveka honom.

Alltså detta att man döms oavsett handling
efter vilken hudfärg man har.
Varför skall min person och handlingar styr-
as utifrån vilken sexuell läggning jag har?

Vi var ju sedan överens om att i den kultur vi
själva finns i, fotbollens, så avgränsar vi möj-
ligheten för bögar att delta genom vår jargong
och dolda agendor.


En fundering jag sedan hade var detta med hur
man skall se på islamister. De fördömer bögar,
de vill att kvinnor skall vara underordnade och de
föraktar icke-troende och ser dem som lägre än
hundar.

Islamister är dock en liten sekt. Ej att jämställa
med muslimer generellt. Men vi skall sluta dalta
med islamister.
Lika lite som vi skulle stödja en extremkristen s k
befrielserörelse varthelst i världen som predikade
död åt alla icke-troende och icke rätt troende, död
åt alla med annan sexuella läggning än den hetero-
normativa, underkuvande av kvinnan och som ville
inföa Gamla Testamenetet som världslig lag, lika
lite skall vi stödja islamism.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: