leifsjoqvist

2009-12-05
23:55:45

På krogen.....

Jag och min kamrat samlades på Karlssons
Garage. Vi käkade köttbullar och strömming
med mos. Drack öl. Så såg vi en bekant till
min bekant och vi gick dit. Den bekante satt
i samling på 7 personer vilka alla tillhörde
samma språkurs. Ingen utan den bekante
visade att de ville tala utan vände sig bort
eller pratade intensivt med varandra. Detta
trots att vi öppet hälsat och öpnat för samtal.
Den bekante svarade bara på frågor. Han frå-
gade inte tillbaka. Jag kände att jag ville spy.
Jag ville gå. Vi gick. Min kamrat hade haft sam-
ma upplevelse. Det var medelklassens uppen-
bara brist på social kompetens.

Vi vandrade ner till Bishop på Järntorget. Där var
det trevligare och vi träffade en chaufför och en
tekniker och gammal r-are. Det blev en lång kväll
med trevliga samtal.

Jag vandrade hem i natten och lyssnade på Camel
Breathless och sedan Anthony and the Johnsons
The crying light.

Jag somnade gott.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: