leifsjoqvist

2009-12-23
13:12:32

Vem är egentligen antisemit?

Alltsedan Boström publicerades i Aftonbladet har
det blivit allt farligare att vara jude i Sverige. Det
beror inte på att vi fått fler antisemiter eller nazist-
er. Nej det beror på att judarnas s k vänner löper
amok. De river varje rimlig barriär som tidigare
funnits.

Idag är alla som tycker att masmordet på palestinier
i Gaza var orimligt klassade som antisemiter. Detta
trots att alla vet att 9 israeler dog och 1600 palestin-
ier dog direkt( hur många som dör av skador och av
orsaker som är krigsrelaterade är omöjligt att säga).

Gunnar Hökmark säger att Aftonbaldet är en nazistisk
tidning.
Dilsa säger att Jinge är antisemit för han har tvivelakt-
iga kommentarer på sin blogg (jag har 300 nazister på
min bloggkommentar och kvar och som önskar livet ur
mig och säkert alla judar. Är jag då antisemit för att jag
inte raderar dessa nazister?)

Det är bara att googla och man hittar den ena märkliga
anklagelsen efter den andra.

Vad som än sägs är det klart efter en koll att:
-Kritik av Israel är antisemitisk!

Israel är ju som Sydafrika. Där vita här judar.
Vi kritiserade ju vita när vi kritiserade apartheid.
Israel ockuperar precis som Sydafrika ockuperade.
Vi bojkottade då och borde göra det nu.
Precis som jag ogillar uttalat islamiska stater ogillar
jag tanken på en judisk stat. Judar finns över hela
världen liksom muslimer och kristna. Varför en egen
stat? Enda möjligheten till fred i området runt Jerusa-
lem är en öppen fristat. Om det tar 10 eller hundra år
spelar ingen roll, kanske går det inte alls, men fristaten
är den enda möjliga vägen.Två stater fyllda av hat sida
vid sida låter inte fred i mina öron.

Om jag var israelvän hade jag känt oro. Vad händer nu
när förintelsen bleknar i folks minnen? Vad händer när
de sista vittnena dör ut? Vad händer när man ser att Afton-
bladet pekas ut som nazistiskt?

Vad som händer är att nazismen och förintelsen relativiseras.
Om Hamas, Andreas Malm, Göran Rosenberg och Aftonbladet
är nazister och antisemiter då kan det ju inte vara så farligt.

Snacka om att äta upp sig själv.

Då kan jag rekommendera att läsa Jonathan Lithells bok
De välvilliga där en SS-officers pratar på 900 sidor om det
förnuftiga i att vara nazist. Efter dylik läsning kommer man
definitivt att passa sig för att jämföra dagens kritiker av Is-
rael för nazister och antisemiter.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: