leifsjoqvist

2009-02-19
18:53:24

En alldeles vanlig dag(18)
Jag vaknade med ett ryck. Hade ingen
aning om vem jag var eller var jag var.
Utan medvetande har man färre alter-
nativa val.

Steg upp och sparkade undan hundarna
som ville umgås efter en natt utan deras
stora husse.

Drack kaffe och tog två ostmackor. Funderade
på mussli men sket i det. Funderade på ägg
men sket i det också. Kollade ut och såg att
snön låg tät. Jag slog lite i mina fotbollsböcker
för att hitta ett relevant material till dagens lektion.
Skolklassen har den rutinen att vi tar teori de
gånger som vädret omintetgör träning. Hittade
inget som kunde vara av intresse.

Jag tänkte då på Björn Andersson som är ansvarig
för Bayern Munchens akademi och som sa att hans
spelare får lära sig att spela på alla underlag. Det är
inte alltid planerna man spelar på är perfekta och då
skall man inte falla med att man inte tränat på annat
än perfekt underlag.

Så första lektionen idag gick på snö.
Jag hade sex "sjuka" och de fick skotta snö.
Det gick bra. Vi hade roligt.

Jag cyklade till Ullevi och möte med förbundet och
klubbar i "svåra" områden. Vi diskuterade vad vi kan
göra nu när krisen kommer att blotttställa ännu fler
människor än tidigare. Hur får man fler att aktivt ta
del av sin vardag? Hur får man vuxna att sluta sitta
och ta bidrag och istället röra sig och engagera sig
för att förändra för sig själv och andra?
Bra diskussion.
Bara gubbar över 50 var med. Typiskt.

Cyklade tillbaka för lektion igen.
Det kom 4 av 25. Tjejer naturligtvis.
Killarna "hade hört" att det var inställt pga snön.
Vi körde träning i alla fall och vi hade skoj.

Cyklade hem.
Gick ut med hundarna. Rocky, tempelhund, har ju
varit blind några år men nu har fanskapet också gått
och blivit döv. Han lystrar inte alls när jag ropar på honom.
Många svordomar blir det.
Uppe på åsen på slingans topp infann sig det stora
lugnet. Det brukar göra det. I lurarna spelades Thick
as a brick
  av Jethro Tull och jag tänkte att om jag
någon gång gör en film där jag i slutet slaktar ett
kriminellt gäng vilka tidigare misshandlat min dotter
då skall jag ha slutet på sida 1 som tempohöjare.


Klockan är sju och jag skall laga mat.
Sedan skall jag kolla på film.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: