leifsjoqvist

2009-02-23
11:02:23

Fri media
För massa år sedan ylades det om att vi behövde
reklam i TV för att få bättre utbud. Vi fick reklam och
vem kan säga att utbudet blev bättre?
Vad fick vi:
-90% amerikansk underhållning
-5% dokumentär och penistransplantation och fitttranspiration
-5% sport

Så fick vi Patrik Ekwall på TV4.
Vad har han för hållhake på kanalen?
Han har gjort så att jag är tvungen att avstå att se de
program där han är med. Jag kan inte se Fotbollskanalen
för då måste lyssna på hans pladdriga och okunniga
plattityder. Jag älskar fotboll men med Ekwall blir det som
att se porrfilm med Friggebo i huvudrollen.

......bra miljö för Patrik!

Igår hade PE en krönika i Sportnytt i TV4. Jag satt i sällskap
och kunde inte stänga av. 
PE ondgjorde sig över att politiker i Malmö beslutat att matchen
mellan Sverige och Israel skall spelas utan publik.
PE sa att "politiker skall inte dra in idrotten i politikenas ruttna värld".
Det som är ruttet är det folkmord som genomfördes av Israel.

Om PE hade levt 1936 hade det åkt till Berlin och heilat mer än
de flesta. Man skall vara makten till lags.
PE tycker också att det var fel att bojkotta Sydafrika vilket ledde
till att det förhatliga apartheidsystemet föll.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: