leifsjoqvist

2009-01-01
21:01:39

Herregud har jag varit en del av detta

Lyssna på egen risk............

Jag försöker för mig själv hitta ett försvar
hur jag en gång kunnat hittat ett förnuft i
att studera Marx, Stalin (sic) och Kim Il Sung
i ett religiöst vansinnesperspektiv.

Ty Marx sade..........sid  44 rad 16.

I sak finns det få saker att skämmas för.
Det var rätt med den internationella solidariteten.
Det var rätt att kämpa för vilda strejker-det förklarade
kamp mot både kapitalet och den korporativa sossestaten.
Det var rätt att kämpa för yttrandefriheten och bekämpa in-
skränkningar i demokratin.
Det var riktigt att arbeta för en alternativ kultur som flyttade ut
ur etablissemangets boningar.

Det var massor mer som var bra och riktigt.

Problemet var grunden.
Problemet var vårt långsiktiga mål.

En diktatur på religiös grund var ju i praktiken vad vi
arbetade för.
Sångerna finns kvar...........................


Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: