leifsjoqvist

2009-01-02
00:54:05

I had a dream
Jag drömde att jag stod och pratade
med Herakleitos.
Han hade nyss kommit på att man bara
kan gå ned i en flod på samma ställe
en gång och var väldig glad för det.

Så jag mötte honom när hans stod där
vid strandkanten och såg finurlig ut.

-Jag har kommit på en nice ide,sa han.
-Cool, sa jag.

Han berättade att han skulle dialektikens fader
och att han skulle skapa materialismen som
skulle ligga till grund för Marx teser.

Då hördes en dov stämma uppifrån:

-Döööö, gubbjävel, det är en sak du inte tänkt på!

Helt plötsligt frös floden till is.

-Vad säger du nu då dumfan!
 Det tänkte du inte på!

Det var Gud som talade.
Hans kropp var en svart kvinnas med goa tuttar
och rösten påminde om Margareth Thatcher.

Jag vaknade och kände vilken makt Thatcher har även
i sin egen död och i mina drömmar. När jag var ung fick
jag alltid stånd när åkte spårvagn och det kunde bara av-
lägsnas genom att intensivt tänka på Thatcher. När jag
nu vaknade gjorde jag det utan morgonstånd.
Thatcher rules!

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: