leifsjoqvist

2009-01-22
01:09:00

Samtal på Valhalla

Jag gick in till Valhalla för att simma mina
kilometer och var i muntert sinnelag. Jag
tänkte på Kaspar Hauser och funderade
över om det fanns mer etablerad forskning
på begreppet intellektuell orgasm.

Jag tappade min CD-spelare i golvet och ut
hoppade dagens köp, en liveplatta med The
Tubes, och sedan slog locket åter ihop vid
kollisionen mot golvet och klöv skivan. Zapp!
Har jag aldrig varit med. Hann höra Dont touch
me there och det lät inget vidare. Därför inte så
mycket sorg.

Bredvid stod det två fetlagda herrar i in egen ål-
der. De samtalde om nonsens som brukligt är
när man står bokstavligt naken. Sedan blev det
intressantare:


Nr 1: Ja, det är mycket dålig film på TV nu.
Nr 2: Ja, mest bara skit.
Nr 1: Jag minns en gång när jag gick i skolan och
          vi hade en lärare som tog oss på bio. Han la
         ner en massa tid och var shysst och så, men
         gissa vad det blev.....Bergman....vafan hette den
          nu, jo, Det sjunde inseglet. Det var djup den höhö..
Nr 2:  Det e la den med döden va.....dom spelar schack..
Nr 1: Jasså, det minns du....djupt dö. Nää, vi led allaihopa
          Ingen fatta nått. Inte ens Nils poppe va rolig.......
Nr 2: Jag har alla Snobbar som jobbar på video. Dom e goa.
Nr 1: Tony Curtis och Roger Mååååååååååååår....Höhö.. Ja
         dom va bra.
Nr 2: Dom va la på tv i början på 70-talet.......?
Nr 1: Ja dö, de va la änna bättre förr.....

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: