leifsjoqvist

2009-01-08
20:34:50

Varför hata Vilse i pannkakan?
När jag var tonåring fann jag behållning
att titta på program som Tårtan och Vilse
i pannkakan.
Det var uppbyggliga barnprogram som byggde
broar mellan generationer av människor som
gillar fred och frihet. De som inte gillade dessa
program blev Israelvänner eller sadistiska fång-
väktare i Abu Ghraib.


(Fråga: Vilken riktning kommer högerarmen att ta?)

Dock kom med mina barn ett program som gav
lobotomin ett ansikte. Det leddes av en kvinna
som dödade alla rester av det som var kvar av
respekt för kvinnan. Efter detta program springer
jag mil bara jag ser en kvinna. Det kan ju vara hon
............................................................................!

Om någon tvivlar på att Sievert Öholm är ett
reaktionärt spöke......Läs detta!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: