leifsjoqvist

2009-06-11
15:39:50

Dåligt morgonhumör, jag, e du go eller...................
Igår morse sov jag jour på mitt jobb.
Det var en hoppigt natt och jag hade
svårt att somna. Till slut gick det.Arb-
tet börjar 700 igen.

Jag vaknade med ett ryck att det slog
i dörrar och någon visslade. Jag titt-
ade på klockan och såg att den var
0630. Jag steg upp i min naturliga
skrud och gick ut där hantverkarna
hade öppnat dörren till det rum där
de var.


Två av den kom därifrån och jag frågade
om de visste vad ihelvete klockan var.
Den ene såg  påtagligt  uppmärksammad
på av att svara rätt. Samtidigt gick han mot
dörren där en annan personal sov jour.

-Vad i helvete är du på väg, fräste jag,
 du är på väg in i jourrrummet........

Han ursäktade sig och sa flera gånger
att han gått fel bara. Han backade hela
vägen ut sedan till gårdsplan och vände
sig först då han var utanför bygget.

Jag tror att han numer tillhör den kategorin
som tycker att Omsorgen skall vara en
kvinnodominerad arbetsplats.

.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: