leifsjoqvist

2009-06-04
13:19:11

Jag, den verkliga klimathjälten
Jag känner massor av klimatkrispropagandister
som ylar över att folk inte sopsorterar eller att de
köper fler glödlampor. De mår fysiskt illa över att
underklassen köper mat i folie och plast när de
själva köper naturligt på Saluhallen.

När de sedan på fredag och lördag i goda vänners
lag ondgjort sig över den äckliga människans slö-
seri så kommer veckan där de reser i jobbet, där de
måste ha två bilar för att få ihop livspusslet och där
de pustar ut i sina friliggande villor.

För om vi tittar efter vilka de verkliga klimatterroristerna
är så hamnar vi bland dem som:
1.  Reser mycket
2. Använder bil som transportmedel
3. Bor i villa

De säger ju sig självt att bor man i stora lägenhetsområden
sparar man massor av energi jämfört med de som bor i vil-
la.
De säger sig självt att cyklar man så släpper man inte ut av-
gaser och annan skit som privatbilismen ställer till med.
Cyklar man behöver man inte ta bilen till gymmet och spa-
rar massor av allmän energi och räddar klimatet.

Så jag känner mig som en klimatets superhjälte.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: