leifsjoqvist

2009-06-28
09:33:12

Klimatet, en icke-fråga
Igår var jag uppe vid Delsjön och simmade.
Årets första Tour de Delsjön.
Jag fick en rysk koloni alldeles intill  som kom
i hyrda kanoter.   Snacka om att bre ut sig.  De
täckte "min"  halvö på  två   sekunder och föror-
enade den med saker, mat och ett jävla tjatter.

När de skulle iväg igen tänkte  de  lämna massa
skit efter sig och då  brann det till i  min  svenska
själ så de jävla Putinepigonerna fick vänligt ploc-
ka upp sin egen ryska skit.

På  vägen  tillbaka  till min   cykel fyllde jag en plast-
påse med tomburkar, bubbelvattenflaskor och tom-
ma cigarettpaket.


I mitt  irriterade  tillstånd över att få  samla  skit efter
andra tänkte jag på   klimatfrågan.   Den är pseudo.
Det är ett sätt att  lura av   underklassen och medel-
klassen resurser till att höja profiten. Kapitalismen
måste ju numer gå in på att parasitera allt närmare
våra kroppar och suga ut märgen på den som redan
är nakna.

Jag tänkte på alla radikala  miljökämpar som bor i vil-
la, som har sommarhus, som åker bil kors och tvärs,
som flyger till ett ändlöst   antal  seminarier och möte,
alla de som lipar över  sopsortering och kärnkraft. Så
finns sådana  som feta jag  som cyklar   överallt, som
bor i  lägenhet och bara flyger några gånger per år på
utbildningsresor.

15 petflaskor, 5 tomma cigarettpaket och 4 burkar tog
jag bort från Moder Natur och slängde i container. Fan
vad jag är bra!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: