leifsjoqvist

2009-06-22
02:24:52

Om mänsklig dumhet
Jag var och  handlade    ikväll.
Det var kö. Jag var inte   stres-
sad men alla runt mig var det.

En kvinna i tidig 40  stod    och
velade med sitt betalkort.   Jag
funderade på hur det skulle va-
ra och knulla henne i   en   Fiat.
(Jag såg en gång  en film   där
 ett par knullade i en   liten Fiat
 och har tänkt att jag   skulle vil-
 ja göra det sedan dess.)


Till slut blev hon klar och nu var
alla hyperstressade. Jag stod
och irriterade mig på folk som
inte visste namnen på de varor
som de köpt. Expediten fick ropa
och springa och kolla. Suck!!!!!!

Så blev det min tur.
Expediten frågade nästan omed-
elbart vad det var som  vari plast-
påsen. Jag blev stum. Stum  och
helt tom i huvudet. Det var Nashi
eller sandpäron som är den  kor-
rekta svenska skrivningen.

-Det är päron, sa jag lamt.
-Hon tittade på mig som jag var en
erkänd retarderad i tredje   led och
hon sa det inte men jag såg i ögon-
en vad hon sa:
-Din jävla fåntratt. Jag ser väl förihel-
vete att det är päron. Vad för slags
päron kålhuvud!

Så fick hon reda på vad det var gen-
om telefonen och hon sa syrligt:
-Nashi 19.90 kilot!

Jag svarade inte.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: