leifsjoqvist

2009-06-07
11:15:44

Om ni bara lät mig förstå.....
Det sägs att könen är en social konstruktion.
Om detta är jag osäker. När jag tittar mellan
mina ben och när jag tittat mellan Pamelas
ben tycks där vara en skillnad.

Vad jag däremot vet är att  det finns  en  skillnad
i kvinnors och mäns sätt att vara och då särskilt
kommunicera.

Från min mor över  min   exfru till  älskarinnor  och
dotter finns det en linje som binder dem samman
och det är en mening som återkommer.

När konflikter och öppna  gräl  kommer till  den punkt
då försoning skall till och man frågar vad det var som
egentligen hände. Vad handlade  allt detta  om? Vad
menade du? Då får man till svar:
Det skall du förstå!


Det tycks finnas en kvinnlig dimension där alla svaren
finns. Där svaren är så tydliga att de inte ens behöver
att uttalas.

Liknande djup eller  dimensioner  finns inte i  männens
värld. C P Snow  skrev i mitten av f örra seklet   att de två
världarna, vetenskap och konst, borde mötas på ett hög-
re plan. Detta borde även gälla könen och den uppgiften
är kvinnans. Endast hon har kunskapen.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: