leifsjoqvist

2009-11-19
12:27:37

Cykla för helvete
Igår stack jag från jobbet i hällande regn
och cyklade ner mot cemtrum. En färd på
ca 1 timma. Nere vid Torslandakrysset så
blev jag sånär påkörd av en BMW med en
man i karriären som ringde i mobil och var
helt ofokuserad. Jag gjorde stora gester med
min mobil under tiden jag skrek glåpord
efter honom och fejkade skrift i noterings-
block. Min tanke var för en halv minut att
jag ville stycka honom och trycka ner hon-
om i hans bensintank och tända på.


Till Valhalla kom jag pissevåt och det var
skönt att simma och basta. En fotbollsmormor
ringde senare och sa att hon hade sett mig
och sa att jag såg ut som en vandrande Gud.
Jag sa att fjäsk ger inga platser i laget.

När jag skulle cykla från Valhalla för möte med
Göteborgs Fotbollförbund höll jag åter på att ram-
mas av en BMW. Denna gång var det en kvinna
i karriären som pratade i mobil. Som den jämlike
man jag är hotade jag henne genom att illusorisk
dra en kniv över halsen och spotta på hennes jävla
BMW. Jag tänkte också att jag ville stycka henne
köra ner kroppsdelarna i bilens bensintank och
tända på.


Väl framme vid förbundets lokaler i Gamla Nya Ullevi
(att skilja på från Nya Gamla Ullevi) visade det sig
att det fanns en torktummlare. Glädje! Jag fick cykla
hem till Backa i torra kläder. En stund för regnet och
bästen tilltog.

Roger Gustavsson som alltid är en lugn och empatisk
man sa att jag tyvärr hade motvind och jag svarade:
"Den som cyklar hem till Backa gör det alltid i medvind!"
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: