leifsjoqvist

2009-11-24
12:45:20

Fjäderbetong till Kommando Kill-drivers-now
Under den senaste veckan har jag fyra
gånger varit nära att bli överkörd. Alla
gånger har de bilar som inte noterat min
existens förts av män som pratat i mobil.

Imorse missade en förare att det var rött
ljus och det vara bara tur att cyklisten den-
na gång kom från andra hållet och kunde se
idioten. Mobilen hade han i högsta hugg.

Resten av Europa skrattar åt Sverige vilket
är det enda land där man tillåter bilistidioter
att köra bil och prata mobil samtidigt. I civi-
liserade länder är man rädd om de individer
som sköter sin hälsa och har en kommunika-
tiv klimathotspraktik.

För att få slut på denna dårskap finns bara en
sak att göra och det är att hota bilistens svaga
punkt. Det är inte att hota hans barn eller våld-
ta hans fru, nej det är att hota skada hans bil.
Så jag har nu beställt en fjäderbetong på Tra-
dera. Den ser ut som en pump och kan fästas
där pumpen skall vara. Så om någon vecka om
jag hotas av en bilist kommer fjäderbetongen
att fällas ut och rutor krossas.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: