leifsjoqvist

2009-11-16
21:16:08

Livet är orättvist
Idag hade vi kostföreläsning i min fotbollsklass.
Föreläsaren berättade att om man var okoncen-
trerad vilket bara var förnamnet på mina fotbolls-
pojkar så berodde det på att man ätit dåligt. Jag
tänkte på helgen och föreläsningen på Bosön då
jag somnade och ramlade med huvudet i stolsryg-
gen framför. Det berodde vare sig på för lite mat
eller, absolut inte, för lite dryck.

Han berättade att en pizza innehöll lika mycket
kalorier som hela dagsbehovet för en vanlig män-
niska. Så äter man en pizza blir allt annat man äter
till depå och fettbildande.


Han berättade om de extrema som cyklisterna i
Tour de France som inte klarar att återställa all
energiförbrukning de gör under loppet utan de
får dropp på natten när de sover.

Eller snubbat som Mikael Samuelsson, världens
starkaste man, som måste ha ett energiintag på
9000 kalorier om dagen. De kan stoppa i sig ett
lock negerbollar bara för att komma upp i rätt
mångd energi.

Till slut sa han något som absolut inte stämmer.
Han sa att man skall äta så att man sldrig känner
hunger. Det har jag alltid gjort. Jag äter jämt. Jag
är et vandrande slukande gap. Inte fan går jag ner
i vikt för det.


Det är inte jag till höger.....
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: