leifsjoqvist

2009-10-05
00:04:01

har du vatt på fest eller..........

Jag var på 40-årsfest igår. Jag drack grogg.
Jag kan inte komma ihåg att jag tidigare i mitt
liv druckit grogg. Lite sprit i botten av okänd
kvalite och så häll över med valfri dryck. Igår
Sprite och Grape. Det är som att dricka sötdricka
men effekten är helt annan. Lyckades ta mig hem.
När jag skulle in i min uppgång missade jag entre
dörren med ca 5 meter och trasslade in mig bland
cyklar i det närliggande cykelstället.

Jag var prototypen för white trash. Supa sönder
huvudet och ramla i cykelställ.

Vid femtiden vakande jag och mådde inte så bra.
Jag spydde lite på golvet med lyckades hålla res-
ten till toaletten. Då kom det.

Det finns en myt om pytonorm, att den skulle lukta
illa. Det gör den inte. Den är närmast luktlös.
Däremot såg det ut som en pytorm som lämnade
min mun och svalg ner i toalettstolen. Det var en
stråle som säkert var 6,5 cm i diameter. Min pyton-
orm luktade. Mycket och länge. Bara lukten fick min
mage att släppa ut allt innehåll till sista gallsaften
var slut.

Jag gurglade med Listeride och drack ett par Loka.
Sedan somnade jag.

Jag vaknade av att telefonen ringde:
En hysterisk röst:
E de träning idag ute eller e de inne jag
ville bara veta om det var nån ide att vi
gicvk till träningen det har ju riegnat och
det är blött så man kan ju iinte så  noga
veta.

En kvinna som lyssnat för mycket på Stefan
Edberg och Niclas Alexandersson. En kvinna
som hatar att andas och som hatar punkt.
Inget jag vill vakan till.
Jag muttrade något och sa att det var träning.

Jag steg upp och klädde mig och kom just då
ihåg att jag ställt cykeln på jobbet så jag fick
småspringa till dagens första träning.

Ibland är livet pyton.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: