leifsjoqvist

2009-10-27
19:03:15

Studielån

Varje gång man prata om ojämlika
löner så står de rikaste som en man
och ropar unisont: vi har studielån!


En värdepappermäklare klarar av att
betala av sina studielån på två år utan
att förta sig om man jämför med min lön.
Han kan under den tiden leva på motsvar-
ande två månadslöner för mig per månad.

Det är som vanligt de rikaste som lipar mest
när man talar om orättvisor i samhället. Det
är inte lärare, sjuksyrror eller bibliotikarier
utan det är ekonomer och PR-folk dvs de sek-
torer som genererar de mest giriga.

Kommentarer:
#1: Sara Roos

Lite bitter när lönen kom igår?

När jag är färdig med mina studier, har en halv miljon i studieskulder och betalar 67% av min lön, dvs betala lika mycket skatt som du tjänar varje år, till staten ska du få höra mitt gnäll varenda högtidsmiddag.

2009-10-28 @ 21:33:15
#2: Leif

Jobbar du som värdepappermäklare?

2009-10-28 @ 21:46:40
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: