leifsjoqvist

2009-09-14
12:31:25

Den fördomsfulle 2
I fredags var jag på Valhalla och badade.
50-metersbassängen var avstängd.Bara
25-meters fanns att tillgå.

I mitten hade man avgränsat två banor
till crawl.

I en av dem låg en tjock kärring och plask-
ade. Det var mycket irriterande då hon upp-
tag en hel bana själv.

Hon hade ett asiatisk utseende och min första
tanke var:
"Din feta jävla thaisubba kan du bara försvinna
 härifrån".

Nu sa jag inte detta.
Jag sa ingenting.
Ingen sa någonting.
Men blickarna, ojojoj, de var fyllda av animositet.

När jag satt i bastun funderade jag över varför jag
blivit så förbannad.
Jag hade ju mycket enkelt kunnat simmat fram till
henne och förklarat vad en fartbana var och säkert
hade hon då flyttat på sig.

Hon måste ju ha känt den ilska som vändes mot henne.
Hon kan ju bara ha antagit att det var hennes utseende
och ursprung som var orsaken.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: