leifsjoqvist

2009-09-14
12:43:51

Den fördomsfulle 3
Igår var jag på väg till Torslanda och
körde genom Tingstadstunneln. Framför
mig låg en BMW och alldeles vid utfarten
så körde bilen över två spärrade körfält
och är mycket nära att krocka med två
bilar. Dessa får tvärbromsa och slänger
sig på hornen.

Jag tog den korrekta och lite längre vägen.
Snart ser jag BMW:n igen och den byter kör-
fält flera gånger. Ingen gång används blink-
ers.

Vid stoppljusen vid Sannagårdskorsningen så
kommer jag upp i jämnhöjd och ser då en blon-
din som pratar i mobil. Alla mina fördomar om
dumma kvinnor, bilar och brist på trafikvett blev
snabbt bekräftade.

I tunneln kom hon framför mig och fortsatte att
byta fil. Jag körde om och vek in några centimeter
framför henne med blinkers på för att markera.
Hon försökte sedan köra om men jag blockerade
henne och kände mig jättenöjd. Vid Volvokrysset
fick jag stopp bakom en lastbil så hon kom om igen
på insidan. När jag senare på upploppsrakan kom
för att köra om försökte hon blocka mig men insåg
att jag tänkte köra rätt in i henne så hon vek ner,
med blinkers på!!!!!

Så utbildar man sina medtrafikanter.

Så finns det dom som undrar varför man skall
avskaffa privatbilismen!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: