leifsjoqvist

2009-09-16
11:26:36

En till början alldeles utmärkt dag
Vaknade till på jobbet och morgonrutinerna
satt som de skulle. Allt lugnt och stilla och
alla kom dit de skulle. Likt ett urverk.

Jag cyklade hem denna prehöstdag men ännu
håller värmen kylan stången. Det var behaglig
cykeltemperatur.

Jag köpte ett par Gortexdojjor på Team Sportia
för tusen spänn och ett par tunnare handskar
för ett par tior.

Så kom jag hem. Jag möttes av stank. Det luktade
piss. Min första tanke var: Alzheiemer. Jag har bli-
vit inkontinent och glömsk. Jag har pissat ner mig
och gömt kalsongerna.

Jag började att leta och till slut kunde jag lokallisera
stanken. Den kom från ett av de nedre köksskåpen.
Jag öppnade och slogs nästan bakåt av den starka
ammoniakdoften. Då kom jag ihåg: Champinjonerna.

Där stod en ask med vad som en gång varit svamp.
Nu var det en flytande massa och stanken var smått
obegriplig. Jag spolade ner massan på dass och kän-
de glädje över att jag ännu ett tag till leder över Alz-
heimer.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: