leifsjoqvist

2009-09-26
21:12:12

Utrota varenda jävel
Sven Lindqvist skrev boken och det är det
bästa som skrivits om kolonialismen och
synen på Den Andre.

Tänkte på det idag när jag lugnat ner mig.
Man skall aldrig agera i affekt.
Åter var jag nära att bli överkörd och
denna gången vid rondellen nära Biltema.

En Audi kom i lagom fart och mycket sent
såg jag att han inte skulle stanna. Vi stan-
nade båda i absolut sista ögonblicket.Jag stir-
rade på honom och han stirrade på mig.
Sedan blev det tvärrött. Han som satt bakom
ratten var en fet serb med tjock guldkedja in-
klämd mellan fettvalkarna.

Han gapade. Jag gapade. Då såg jag att han
hade sin kvinna bredvid och barn där bak. Då
cyklade jag därifrån alltmedan han fortsatte att
gasta på serbiskt vis.

Jag tänkte:
Slobodan är den typiske svensken idag. Han gillar
det nationalistiska och sympatiserar alltid med för-
tryck. Serber gillar tanken på massmord av alla
andra postjugoslaver , kroater, bosnier, makedonier,
slovener har alla de gemensamt att de önskar livet ur
varandra. Två världskrig, konstant inbördeskrig
under ett decennium och ständiga krig i närmare
700 år gör ju att områdets och dess invånare är
så skadade att det inte finns hopp om ett återvändande
till den humana tanken.
Sen kan dom fan inte köra bil.

Jag kom hem och lugnade ner mig.
Tittade på det jag tänkt och tänkte
när allt lagt sig:
Det stämmer fanimej till 100%
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: