leifsjoqvist

2010-05-01
01:19:25

Lär av kampen mot antisemitism
Kampen mot mobbing, sexuella brott eller rasism
borde ta lärdom av kampen mot antisemitism.
Endast några få nazister bedriver idag en öppen
kampanj mot judar och ännu färre skulle idag ens
kunna säga eller skriva att judarna bar själva an-
svaret för förintelsen eller för den delen pogromer
i historien.

Oavsett om en kvinna är lättklädd eller utmanande
innebär det ingen ursäkt för sexuella övergrepp. Det
är hennes kropp. Om hon eggar mig och jag inte kan
bärga mig är ju jag problemet.

En tjock kille med vilja som inte lyssnar till en grupp
utan kör ett eget race kan inte bemötas med mobbing.
Om en grupp så till den milda grad retar sig på enskild
att de trakasserar är ju gruppmedlemmarna de med det
stora problemet.

Om man anser att en etnisk grupp skall stigmatiseras för
vad några få gör i denna grupp är det ju de som anklagar
som är problemet. Inga juridiska eller moraliska lagar acc-
epterar att vi dömer massor av oskyldiga för att komma åt
några skyldiga.

Kampen mot antisemitismen har ju visat att man inte skall
acceptera några gråskalor. Offrets skuld är inte intressant.
Det är den stora bilden som gäller. En stor grupp förtrycker
en liten eller en individ.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: