leifsjoqvist

2010-08-02
01:23:10

dagar som inte är till mycket glädje
Min morfar sa alltid att de du inte dör av stärker
dig och enligt det tankesättet har jag idag sysslat
med mental bodybuilding.

Jag bytte däck på min cykeloch tappade en mutter.
Den åtefann jag efter idogt letande. När jag sedan
skulle cykla upp och bada och kom till Marieholms-
bron upptäckte jag att jag fått ny punktering. Gå
tillbaka och hittade då en glasflis som skurit hål på
min tre gånger så dyra inköpta innerslang med
självlagande funktion. Jovars.

Sedan började mobilen att flippa. Jag hörde folk men
de hörde inte mig.
När jag skulle sätta på diskmaskinen så fick jag in ett
program som skulle starta 18 timmar senare och det
gick inte att ändra.
Baconet till carbonaran måste varit dåligt för jag fick
rejäl ränneskita efter ett tag.
Jag bröt två naglar när jag skulle göra mig till och vän-
da jord i potatislandet.

Var fanns glädjen i detta? Jag fick en ingivelse att ta
mitt liv och insåg då att det ibland kan vara en lugn-
ande tanke. Det eviga mörkret täcker över all skit.
Då började mobilen att pipa. Vad som hände vet jag
inte men den fungerade som vanligt igen. Så jag stan-
nar ett tag till.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: