leifsjoqvist

2010-08-17
08:07:49

En alldeles vanlig dag
Jag tog cykeln upp till Kamratgården för att träffa
Roger Gustavsson och fortsätta diskutera fotbollens
Tredje Väg. När jag kom dit var alla där. A-lag, Tips-
elit. styrelse och supporters. AIK hade ett PR-team
där som höll på att spela in en film inför mötet mot
IFK. Deras tema var otur så de hade tidigare varit
och satt upp stegar mot operan visat krossade speg-
lar och liknande. Jag hade missat att vi skulle träffas
på Änglagården och inte Kamratgården men Roger
är en vänlig man så han tog bilen och körde till mig.

Han hittade en parkering och då han stannat bilen
alldeles intill teamet från AIK blåste deras TV-skärm
ner på hans motorhuv och skadade rejält. Spooky.

Jag cyklade efter vårt möte till klubbhuset där jag
mötte två representanter från kulturföreningen NOR
vilka skall starta ett fotbollslag. Jag skall hjälpa dem
med det. De kommer att bli en egen avdelning i klub-
ben.

Senare hade jag träning med P96.

Jag cyklade sedan till Sahlgrenska och hälsade på mor-
san som åkte in akut igår. Hon var vid god vigör nu när
sjukvården för första gången tog hennes smärtor på all-
var.

Jag cyklade tillbaka och hade sen träning med juniorerna.
Där vi kom igång tio minuter efter utsatt tid vilket irriterade
mig.

Hemma vid tio. Läste till ett. Somnade gott.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: