leifsjoqvist

2010-08-14
11:06:52

En freudiansk julklapp
Inatt hade jag en rackare till freudianare. Jag drömde
att mitt ex, som i drömmen fortfarande inte var ex, sa
att hon skulle dö och att det skulle ske samma kväll.
I ett senare skede i drömmen frågade jag om hur hon
kunde vara säker på att det just den kvällen och fick
då ett leende svar att hon kanske tänkte ta livet av sig.

Jag var ute med barnen som var små och då såg jag att
ex-et satte ut en sandwich på balkongen där hon skrev
att den hemhjälp hon annonserat inte längre behövdes.

Jag for ut till Volvo för att snacka med min farsa( som aldrig
jobbade på Volvo, det gjorde däremot svärfar)och vi talade
om informella chefer och om hur Volvo utnyttjade folk att gö-
ra mycket till lägre lön. Farsan blev plötsligt tandlös och när
jag frågade honom om han inte skulle följa med på kvällen
när morsan skulle dö log han och sa att det skulle han(här
blev det en förskjutning. Nu var det min mor som skulle dö,
eller så var min farsa med mitt ex).

Jag kom hem och mitt ex var på gott humör. Hon  hade kiss-
at på sig utan att det verkade besvära henne. På min fråga
när hon skulle dö fick jag inget svar.

Så vaknade jag och min första tanke var: undrar om det finns
tillräckligt med matchbyxor i klubbhuset till dagens match.

Sigmund give me some help!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: