leifsjoqvist

2010-08-09
01:02:42

Trötthet
Fyra dagar i Karlstad var ingen plåga.
Fyra dygn på luftmadrass och i en sov-
säck utan dragkedja var det däremot.

Cup i Karlstad är ett nöje. Spännande
matcher och massa roliga möten. Man
lär sig också att när man minst anar
kan mobben vakna. Man kan lyssna in
när man går runt och tittar på matcher.
Man kan förvånas över att föräldrar har
ett sådant behov att projicera och hur
okänsligt de kan tala om att spelare är
dåliga.

Hur skall spelare lära sig att respektera
domare om föräldrahopen står och skri-
ker sig blåa?

Ibland kan det vara tröttsamt att hålla på
med detta. Aldrig för själva fotbollen eller
spelare utan det är anhörigdelen som är
det som kväver.

Under dessa dagar kan jag tänka på saker
som är viktiga hemma men som inte blir
det när man är ute. TV är en sådan sak.
Inte en sekund jag saknar det. Oftast är
det rent slentriantittande när jag är hemma.
TV har en hjärntvättande och lugnande funk-
tion. TV:n står oftast centralt i varje hem. TV:n
är ofta på även när folk gör annat eller ännu
värre när man umgås.

Är man igång blir inte heller skräpmaten och
det söta lika centralt och alkohol finns ju över-
huvudtaget inte.

Den som vill gå ner i vikt borde var konstant
på resande fot. På träningsläger, cuper,camp-
er, ryggsäcksresande , cykeltour.................

Min säng är nu bäddad. Tre kuddar. Det pirrar
lite. Sova utan att vakna av att ryggen klibbat
fast i madrassens plasthölje, bara det.





















Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: