leifsjoqvist

2010-08-28
20:14:53

Vägs ände
Idag cyklade jag ut till Hyppeln som är en liten
ö nord om Hönö, Öckerö och Hälsö. Det var två
färjeturer och en massa cykeltramp.

När man cyklar i timmar hinner man tänka en mas-
sa. En tanke som fastnade lite längre var att man
inte skall planera sitt liv. Vi vet inte hur länge vår
stund på jorden är och därför är det bättre att le-
va i den stund som är. Imorgon kanske jag inte är
här.

Jag tänkte också att nästa år fyller jag 53. Det känns
som om det skulle vara gott år att sluta. Allt efter det
är bonus. Kroppen kan hålla till 65 och sedan blir det
mediciner och vila.
Problemet är att hela tiden hitta motivation. Vad skall
man göra för att stunden på jorden skall kännas värd
att uppleva?

En oerhört vacker dag var det att cykla. Hösten debut-
erade med värme inbakad i en slags klarhet. Kylan var
inte där men låg inbakad i en parentes.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: