leifsjoqvist

2010-12-06
18:56:24

En dum jävel..................
Vi är några få som envisas att fortsätta att
cykla trots det ymniga snöfallet. Det blir li-
te stopp här och där och ibland slänger cyk-
eln till men oftast går det bra. Vi som är de
riktiga entusiasterna fjollar ju inte heller till
det med vinterdäck eller dylikt bjäfs. Blanka
däck skall det vara.


Jag träffade en fotbollskollega imorse och han
sa att några kollegor hade pratat om mitt cyk-
lande och kommit fram till att mitt cyklande var
orsakat av kraftig missbruk som kostat körkort-
et alternativt en kraftig psykisk störning. Jag
valde att avstå vidare kommentatering.


Senare på kvällen berättade rektorn på skolan
att hon hade en manlig bekant som led av sam-
ma åkomma som jag, nämnligen cykelberoende.
Mannens kollegor var lite snällare i sina omdömen,
de sa nämnligen att han antagligen var jävligt snål
eller bara dum i huvudet.


Det kostar på att vara cyklist.
Kommentar:
#1: kenny

på tal om cykling, livet kärleken o allting - läs Andreas Cervenka på E24. Rätt kul krönika om det europeiska bankväsendet och finansmarknadens prepubertala skrikande.

Smisk ska dom ha.

2010-12-07 @ 19:15:20
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: