leifsjoqvist

2010-12-09
22:53:25

Hur blir man en blatte?
Förra året var jag uppe i Lärje och snackade med
deras ledare och efter några timmar ställde en av
deras ledare frågan om jag verkligen var svensk.
Han antydde att jag inte kunde vara helt svensk.
Jag kunde ju prata med dem och de med mig.

Idag under träning med p04 frågade en ung 6-årig
grabb: Var kommer du ifrån?

Så långt har det alltså  gått att om man skall def-
inieras i förorten som en bra människa kan man
inte helt igenom vara av svensk börd.

Det om något borde väcka frågor och då framför
allt till oss som är helt igenom av svensk börd. Vad
har vi gjort då 10-15% av vår befolkning anser att
vi bara genom vårt ursprung är dåliga människor?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: