leifsjoqvist

2010-12-05
15:17:57

Jag börjar bli gammal.............
Jag träffade en gammal kompis igår. Vi
skulle ta en par öl och göra stan. Vi träff-
ades på Karlsson garage och vi var irri-
terade över att den andre var sen. När
han ringde mig visade det sig att vi suttit
på var sin sida av en pelare.

Vi beställde garagets köttbullar och mos
med inlagda lingon och dito gurka. Det är
en favorit.

Så satt vi där och namedroppade vad vi
träffat under de senaste månaderna och
det var inte sällan ohälsa och missbruk
som fanns med.Det är synd om männi-
skan. Det verkar bara bli värre trots att
den ekonomiska utvecklingen senaste
tiden varit närmast sensationell bra.
Min vän berättade om kvinnor han känner
vars banker ringt och kollat med dem om
deras pensioner. De är alltså så dåliga att
banken reagerar och vill kontrollera att
det inte är fel.
En annan kvinna, berättade han, hade 6400
att leva på efter skatt. Så fick hon sänkt bi-
drag med 200kr och frågade varför. Till svar
fick hon att basmatsindex hade sjunkit. När
hon bad dem precisera fick hon till svar att
osten sjunkit i pris.
Hur mycket har man som tjänsteman rätt att
förnedra sina medmänniskor?

Vi tog några öl och gick vidare till ett annat,
Jazzå, men ganska snart kände jag mig trött
och ville hem. Vi tittade på klockan och såg
att den var 21.43...............

Det är tecken på ålderdom.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: