leifsjoqvist

2010-12-02
10:19:51

Mejl från de goda krafterna.................
Mitt förra arbete letar sig kvar. I GP skrivs
om misshandel och polisanmälningar. Allt
tycks gå överstyr nu när våra chefer mås-
te agera och inte bara kan vara borta och
dyka upp var tredje vecka med ett totalt
meningslöst personalmöte.
Jag fick ett mejl från en av våra tidigare
handledare. Handledaren borde veta då
vi i handledning pratar om det svåraste:

Hej Leif
 
Bedrövelse att läsa om er situation på Älvgården och hur dåligt ansvariga har lyssnat. Ni skall ha all heder av ert
civilkurage att stå upp för de boende trots att det säkert inneburit svåra konflikter på jobbet.
Min bestämda uppfattning är att ni, under den period vi träffades, var en mycket kompetent och engagerad personalgrupp, som på
alla sätt satte de boendes behov främst. Ni var högst professionella och ett föredöme i att se de boendes behov. Det är många av era boende som genomgått radikala positiva förbättringar av sina funktioner. Många har en nått en hög livskvalité tack vare ert medvetna
arbete och tålmodighet. Hälsa alla jag känner och lycka till!
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: