leifsjoqvist

2010-02-01
11:52:13

Ilska
Jag fick i dagarna reda på att min dotter
fått en käftsmäll av en okänd man utan-
för Nivå sent på onsdagen.

Han hade bara kommit fram och slagit till
henne i ansiket. Oprovocerat. Så om någon
såg något denna onsdagkväll ring inte till
polisen, ring mig.

Skrev jag när jag fick reda på det.

Ursinne är inget bra bränsle att skriva på.
Detta visar på ett av vår civilisations stora
problem. Vem skall utkräva rätten? Vad hän-
der med människor som gång efter annan
känner att de inte tillåts få rätt (svaret är ju
ganska givet:de tar sig rätten.)

Under i princip hela förra seklet hade vi en bra
ordning i svenska samhället. Anledningen till
att de är sämre idag är inte sämre poliser el-
ler fler invandrare.

Nedrustningen av välfärden, de ökade klassklyftorna,
rätten att sko sig själv på andras bekostnad är de tre
överlägsna orsakerna till att våldet breder ut sig.
Ökad rättvisa för kvinnor eller invandrare kan ju aldrig
i sig skapa våld.
Kommentar:
#1: Sara Roos

Hur är det om man är både kvinna och invandrare, förtjänar man dubbel rättvisa isåfall?

2010-02-02 @ 18:58:26
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: