leifsjoqvist

2010-02-14
10:13:50

Om att bli gammal och fet
Jag fick en spinningcykel för några
veckor sedan och sedan dess har
jag cyklat minst en timma om dagen
på den (när jag inte varit på jobbet
förstås!). Så jag trampar och svettas
och tycker att "here I come summer
2010".

Jag har under veckorna också tänk på
vad jag ätit och känt att jag gått ett nytt
liv till mötes. Jag har kört mina program
på storbollen för rygg och mage och mina
skivstångsprogram som vanligt. Så igår
var jag och bastade och ställde mig sedan
på vågen och såg att jag under de senaste
två veckorna gått upp ett kilo.

Ämnesomsättning måste ju ha avlidit. Vad
är mening med livet om man måste svälta
sig för att inte ha övervikt?
Senare under dagen läste jag en undersök-
ning som visar att feta äldre lever längre än
magra äldre.
Då finns det trots allt en universell rättvisa.
Kommentar:
#1: Anonym

hahaha du är för härlig gubben

2010-02-14 @ 16:35:50
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: